Hitelesítési robbanás következik

Hitelesítési robbanás következik

2019.12.15.

Mindannyian jelen vagyunk a digitális térben, amit folyamatosan tágítunk. Posztolunk, kommentelünk, fényképeket, videókat osztunk meg. Még egy lépés a fejlődésben, és mindezt hitelesen, beazonosítható módon végezzük majd. De mit használunk az iratos fiók helyett, ha mindez bekövetkezik?

 

Hogyan tovább e-ügyintézés, mi következik? A válasz ott van a kezünkben. A digitális tartalomgyártás tömeges és folyamatos, kis túlzással mindenki részt vesz benne, akinek okostelefonja, számítógépe van. Eszközeink az online alkalmazásokkal kiegészülve alkalmasak arra, hogy időben és térben beazonosítsák az elkészített tartalmakat és hitelesített módon személyhez kössék azokat. Elektronikusan aláírt dokumentumaink teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülnek.

Könnyű belátni, hogy mekkora lehetőséget jelent ez az e-ügyintézési térben. Ezt látják a közigazgatásban is, és mivel az emberek részéről egyre inkább az elektronikus az elvárt ügyintézési mód, várható, hogy néhány éven belül az alkalmazások szintjén is robbanni fognak a hitelesítési megoldások. A hiteles digitális tartalomgyártás válik majd tömegessé és folyamatossá mind az állampolgárok, mind a cégek, mind a hivatalok részéről.

Ebben a rendszerben tovább nem lesz értelme a papíralapú ügyintézésnek, hiszen az ügyeket megtestesítő dokumentumok kizárólag elektronikusan lesznek hitelesek. De mit fogunk az otthoni fiókban őrizgetni, és mi lesz a hivatali irattárakban, ha semmi nem lesz meg papíron? Ez az előttünk álló fejlődéssel kapcsolatban a könnyebb kérdés, döntse el, akinek dolga, hogy mit kezd a felszabaduló hellyel.

Nagyobb fejtörést okoz majd az e-hiteles dokumentumok napi használatával, megőrzésével, visszakeresésével kapcsolatos kérdéskör, amely a következő évek legnehezebb IT-biztonsági és infrastrukturális kihívása. Nem kerülhető el a hivatali és vállalati gépparkok és szoftverek fejlesztése, olyan dokumentumkezelő rendszerek használata, amelyek képesek a különböző csatornákon érkező dokumentumok kezelését és tárolását megoldani úgy, hogy közben biztosítják a könnyű visszakereshetőséget, és gondoskodnak az elektronikus hitelesítések megújításáról is.

Nagy kérdés, hogy az állampolgárok esetében mindez hogyan kivitelezhető? A választ valamilyen felhőalapú szolgáltatás fogja megadni.

Elviszi a fejlesztési időt az adminisztráció

Elviszi a fejlesztési időt az adminisztráció

2019.12.19.

Nem használják ki a digitalizációban rejlő lehetőségeket a hazai kkv-k. A nettó 600 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező hazai kis- és középvállalkozások vezetői...

Tovább
Hitelesítési robbanás következik

Hitelesítési robbanás következik

2019.12.15.

Mindannyian jelen vagyunk a digitális térben, amit folyamatosan tágítunk. Posztolunk, kommentelünk, fényképeket, videókat osztunk meg...

Tovább
Sok könyvelt postai levéllel dolgozik?

Sok könyvelt postai levéllel dolgozik?

2019.12.11.

Így tud felzárkózni az új, elektronikus követelményekhez…

Tovább